Tipareste Targul de Craciun de la Biserica Sfantul Stefan din Budapesta

• Dupa ce am vizitat celelalte Targuri de Craciun din Budapesta, de la Piata Eroilor si de la Vorosmarty, despre care v-am povestit, am plecat sa revedem Catedrala Sfantul Stefan.Era slujba .Este una dintre cele mai frumoase biserici pe care am avut ocazia sa le vizitez!In fata ei este o alta Piata de Craciun.Cand am iesit de acolo, de pe treptele ei , panorama care se deschide in fata ochilor, este una de vis!Alaturarea basilicii cu aceasta piata da un plus de frumusete.

Intarea in aceasta piata se face pe sub o arcada de brad, iar in fundal straluceau luminile basilicii si in mijloc , un frumos pom de Craciun ,impodobit  cu luminite albastre. Copii plini de veselie  patinau, in jurul bradului.Nu era un spatiu mare amenajat pentru patinaj, dar era o idee minunata pentru cei mici.

Din nou o coronita de Advent,mai micuta ca in alte locuri,dar ampalsata fix in fata bisericii, unde este o pardoseala cu un model deosebit Ungaria este o tara majoritar catolica..V-ati intrebat vreodata de ce coronita de Advent are fundite mov?...pentru ca movul este culoarea Adventului!

Si aici erau o multime de casute cu suveniruri , mancaruri si bauturi..Dar aici era totul mai aerisit, nu ca  dincolo, la Targul de Craciun de la Vorosmarty, unde pur si simplu te calcai in picioare si abia daca reuseai sa prinzi o masa libera sa poti manca. Era o atmosfera unica , de sarbatoare si bucurie.Ne-am mai plimbat pe o strada pietonala din apropiere,cu decoratiuni de Craciun deosebit de frumoasa, apoi am oprit la o cafea, pentru ca soferul trebuia sa fie vioi si oricum, ne simteam nasol ca el a fost lipsit de placerea de a bea un pahar de vin fiert, ca noi ceilalti.

Am observat un lucru  impresionat , undeva  pe strada,in fata unui hotel ,  erau amenajate halogene si  te puteai opri sa te incalzesti.Daca veneam cu masina pana aici am fi gasit loc de parcare doar in parcarile hotelurilor din zona, parcare subterana , dar destul de scumpa, 900-1000 de forinti pe ora. unde lasasem masina in parcarea gratuita.Piata Vorosmarty este capatul de linie al metroului galben si am mers 8 statii pana la destinatie.8 statii in doar 9 minute!Metroul din Budapesta este al doilea din Europa, dupa cel din Londra  si primul de pe continent, fiind din anul 1896.Din 2002 este Monument Unesco.Un bilet costa 320 de forinti.

A fost o zi execenta, in care vremea a fost de partea noastra, o zi in care am imbinat placerea de a  revedea acest oras deosebit de frumos, vechi de peste 2000 de ani , atat de pe Dunare, cat si din autobuzul turistic.Dar am  avut si  sansa de a trai momente de bucurie si magie in aceasta atmosfera de Craciun  ,in care spiritual festiv te copleseste. Am fost multumiti de felul cum ne-am organizat programul zilei de azi.La intoarcere,programul autobuzului Hop On-Hop Off se terminase si am hotarat sa ne intoarcem cu metroul pana in Piata Eroilor,unde lasasem masina de dimineata.

Daca  as face o comparatie cu Targul de Craciun de la Viena, de anul trecut, pot spune ca acela era un pic  mai bine organizat.Dar ambele,  din punct de vedere al frumusetii si al diversitatii, pot spune ca pot concura!Si aici si acolo m-am simtit  din nou ca un copil, in fata atator ornamente si bunatati!

Daca am reusit, cumva, sa va introduc un pic in spiritul sarbatorilor de iarna, as dori  din suflet sa va fac, tuturor, o urare, chiar daca este timpuriu:

Craciun fericit!

Si petrecere frumoasa, cu toti cei dragi alaturi!

Informatii utile
    • Recomandari - Si aici erau o multime de casute cu suveniruri , mancaruri si bauturi..Dar aici era totul mai aerisit, nu ca dincolo, la Targul de Craciun de la Vorosmarty, unde pur si simplu te calcai in picioare si abia daca reuseai sa prinzi o masa libera sa poti manca. Era o atmosfera unica , de sarbatoare si bucurie.
    • Transport local - Masina personala am lasat-o in parcarea din Piata Eroilor si am venit cu autobuzul turistic.Daca veneam cu masina pana aici am fi gasit loc de parcare doar in parcarile hotelurilor din zona, parcare subterana , dar destul de scumpa, 900-1000 de forinti pe ora.
    • Arta si cultura - La Catedrala Sfantul Stefan era slujba .Este una dintre cele mai frumoase biserici pe care am avut ocazia sa le vizitez!In fata ei este o alta Piata de Craciun.Cand am iesit de acolo, de pe treptele ei , panorama care se deschide in fata ochilor, este una de vis!Alaturarea basilicii cu aceasta piata da un plus de frumusete.
    • Restaurante si specialitati culinare - Cred ca cei gurmanzi vor gasi aici un adevarat festin culinar .
    • Evenimente - Am observat un lucru impresionat , undeva pe strada,in fata unui hotel , erau amenajate halogene si te puteai opri sa te incalzesti.
    • Obiective turistice - Va recomand cele 3 Targuri de Craciun pe care le-am vizitat noi in Budapesta: De la Piata Eroilor,de la Vorosmarty si de la Biserica Sfantul Stefan.
    • Atentionari - Nu exista!
    • Vremea - De iarna!
    • Cum ajung - Noi am venit cu masina pe autostrada Mako-Szeged-Budapesta.