Tipareste Romania - Italia cu masina

• M-am gandit ca nu toti puteti merge la Venetia cu avionul si ca poate ar fi util sa scriu aici despre experienta mea cu masina , plecand din vestul tarii, cu destinatia Venetia.

De curand m-am intors dintr-o mult asteptata vacanta, care a cuprins mai multe  tari, dintre care si Italia. Locuind intr-un oras de langa frontiera de vest a tarii,mai toate dumurile duc catre Occident, prea putin ne vine sa plecam in sens opus .

Si asa am ales, din nou , Italia!

Pentru inceput aveam in plan sa vizitam Padova,Venetia, cu toate insulele din laguna si la final Trieste si imprejurimile sale.

Ne-am hotarat sa plecam din tara la ora 3 dimineata ,cu masina personala. Era sfarsit de august si vremea era minunata. Intotdeauna mai obisnuim sa mai facem cate-o vacanta si la sfarsit de sezon si eram constienti ca vremea este capricioasa in aceasta perioada de timp si suntem pregatiti pentru orice.Eu,nici macar nu urmaresc prognoza meteo,calauzindu-ma dupa principiul ’’ce-o fi-o fi’’!In generat am un noroc teribil la vreme!

Deci, am iesit din tara prin vama Cenad-Kiszombor (Ungaria) si imediat a urmat orasul Mako si autostrada cea noua de pe care nu ne-am dat jos dupa ea, pana la Venetia. Ca sa nu pierdem timpul pe drum si sa ne putem bucura si de prima zi de cazare, ne-am pregatit din timp: am cumparat rovignetele dinainte de plecare cu o zi , am  alimentat  si am  pregatit bagajele toate si le-am si incarcat in masina! Pentru Ungaria am achitat 58 de lei , pe o saptamana , iar pentru Slovenia, 15 euro , tot pe 7 zile. La intoarcere a trebuit sa mai cumparam inca o rovigneta, pentru ca  ne expirase prima, din nou alti 15 euro.

Aveam la noi noi GPS, dar eu nu plec nicaieri fara harti si alte ghiduri, dictionare si alta documentatie culeasa de mine de pe internet si scoasa la imprimanta. Adica ore de munca! Mai exact aveam pregatita documentatia pentru 23 de locuri pe care doream sa le vizitam,lucru  care ne-a  si reusit cu succes pana la urma. Este necesar acest lucru in cazurile in care mergi fara ghid si cand esti dornic sa cunosti locuri noi si interesante, nu doar sa bifezi o destinatie.

Drumul a fost usor , in 4 ore am strabatut Ungaria, pe traseul Mako-Szeged-Budapesta. Inainte de a ajunge in Budapesta, am luat-o spre vest , pe la sudul Lacului Blaton,  pe care dimineata nu am avut sansa sa-l zarim, deoarece nu era lumina, apoi am iesit  in Slovenia.

Dupa alte 3 ore de mers prin Slovenia, pe niste sosele excelente si un peisaj impresionant , incat ma tot intrebam daca nu cumva am gresit vama si suntem in Austria, ne apropiam de granita cu Italia. Am facut din nou plinul aici, pentru ca in Italia benzina este un pic mai scumpa .

In general de la granita noastra pana la intrarea in Italia, faceam cam 7 ore, respectand toate regulile de circulatie, dar acum am facut aproape 8, deoarece  am fost nevoiti sa facem mai multe pauze, pentru  ca am fost mai multe familii, cu mai multe masini.

La ora 11 deja eram pe pamant italian, bucurie mare!

Despre cat de tare iubesc eu aceasta tara....ar fi foarte multe lucruri  de povestit.Deocamdata va spun ca am in 2 ore de la vama ne apropiam de Venetia.

In Italia de la intrea in tara  pana la Venetia, taxa de autostrada este in jur de 10 euro.Este indicat sa respectati viteza si regulile de circulatie, ca sa nu aveti o vacanta cu surprize!

Informatii utile
    • Cum ajung - Recomand traseul prin Ungaria, Slovenia, cu intrarea prin Italia prin Trieste.
    • Vremea - Vremea a fost frumoasa si la dus si la intoarcere.
    • Atentionari - Este indicat sa respectati viteza si regulile de circulatie, ca sa nu aveti o vacanta cu surprize!
    • Cat costa - Combustibilul cam 200 de euro,plus taxele de drum.
    • Recomandari - Recomand traseul prin Ungaria, Slovenia, cu intrarea prin Italia prin Trieste.