Impresii de vacanta din Budapest

Impresii de vacanta recente

• Bazilica Szent Istvan Budapesta

Postat 8 iulie 2013 de framboise

Pentru cei care ajng in Budapesta, minunatul orasul maghiar de pe malul Dunarii,  Bazilica Szent Istvan  - Basilica Romano-Catolica Sf. Stefan este un must see. Bazilica este una dintre cele mai inalte constructii din Budapesta, atingand, la fel ca si Palatul Parlamentului 96 metri si simb...

• Aquincum, oraselul roman din Pannonia

Postat 21 mai 2013 de Silviu

Cladiri frumoase, pastelate, o istorie care obliga, cafenele, parcuri, Dunarea, oameni frumosi, deschisi. Intr-un cuvant, Budapesta.   Am pus lupa pe o zona turistica insuficient (aproape deloc) promovata: Aquincum. Vechiul oras roman, pastrat cu grija. Aquincum a fost capitala provinciei ...

• Basilica Sfantul Stefan din Budapesta

Postat 13 mai 2013 de georgianabudur

Ca sunt indragostita de Budapesta, nu mai este nici un secret! Aproape de fiecare data cand ajung in capitala Ungariei, pasii mei se indreapta si la Catedrala  Stefan. Am vizitat-o cred de 3-4 ori. Basilica se afla in Pesta si este masiva si impresionanta. Poate gazdui pana la 8500 de oameni! D...

• Budapesta, in prag de sarbatori

Postat 26 decembrie 2012 de georgianabudur

Am ajuns, din nou, la Targul de Craciun de la Budapesta! În anul 2008 Târgul de Crăciun de la Budapesta a fost declarat „Cel mai frumos târg din Europa” de către Sunday Sun. Anul trecut am ramas impresionata de acest targ si pentru ca este usor de ajuns, in doar doua o...

• Targul de Craciun de la Biserica Sfantul Stefan din Budapesta

Postat 12 noiembrie 2012 de georgianabudur

Dupa ce am vizitat celelalte Targuri de Craciun din Budapesta, de la Piata Eroilor si de la Vorosmarty, despre care v-am povestit, am plecat sa revedem Catedrala Sfantul Stefan.Era slujba .Este una dintre cele mai frumoase biserici pe care am avut ocazia sa le vizitez!In fata ei este o alta Piata de...

• Targul de Craciun de la Vorosmarty , Budapesta

Cand seara s-a lasat peste capitala, noi eram pe Vaci Utca, cea mai indragita strada din oras. Daca dimineata era frig, peste zi vremea  s-a incalzit si chiar si acum, seara temperatura era foarte placuta, 6-7 grade, chiar potrivita de plimbare si petrecere in aer liber, spre marele nostru noro...

• Targul de Craciun din Piata Eroilor , Budapesta

Postat 12 noiembrie 2012 de georgianabudur

Anul trecut am ales sa mergem la Targul de Craciun , in Ungaria,la Budapesta. Cum pe internet nu prea am gasit informatii despre acest subiect,m-am intersat in oras pe la prietenii care deja s-au intors de acolo si aveau vesti ‘’proaspete’’.Asadar, am sa va scriu cateva lucru...

• Din nou la Budapesta

Postat 18 octombrie 2012 de georgianabudur

Budapesta este unul dintre orasele care m-au atras intotdeauna ca un magnet. In 2 ore putem ajunge cu masina in capitala Ungariei . Venim aici cu diferite ocazii, de 3-4 ori pe an, pentru ca  ne simtim minunat si ca ne place la nebunie orasul . In general cautam sa marcam vizita cu prilejul une...

• Budapesta

Postat 3 octombrie 2012 de Renata

Budapesta - orasul de pe Dunare. Acest oras m-a cucerit inca de la prima intalnire. E un oras foarte aproape de Oradea, orasul meu natal, la doar 250 km. Ne face mare placere sa-l vizitam de cate ori avem ocazia. In Budapesta ne simtim ca acasa. Este un oras minunat, romantic, curat si cu un patrim...

• Piata Eroilor

Postat 6 septembrie 2012 de narcisa810

Piata Eroilor – Budapesta Compozitia formata din cele doua colonade care creeaza un sfert de arc de cerc si dintr un stilp central, inalt ca o columna (36 m), a fost consacrata drept monument istoric al Ungariei. Columna centrala culmineaza cu statuia Arhaghelului Gabriel. Printre stilpi se ...

• Muntele lui Gellert

MUNTELE LUI GELLERT SI IMREJURIMILE SALE, BUDAPESTA / AUGUST2009 De la o inaltime de 140 m  deasuprea Dunarii, Muntele lui Gellert reprezinta un loc favorit pentru turisti. De aici se ofera o panorama minunata a orasului Budapesta. Inca inaintea stapinirii romane aici se afla o localitate in p...

• Baile termale din Budapesta

Postat 5 septembrie 2012 de narcisa810

BAILE TERMALE SI STRANDUL SZECHENYI - BUDAPESTA, AUGUST 2009 Baile termale Szechenyi sint o cladire remarcabila din Parcul Orasului (Varosliger), loc de odihna si tratament. Izvoarele sale fac parte din cele mai calde izvoare minerale  din Europa aflate in cartierul Pesta. Folosite la incepu...

• Parlamentul din Budapesta

BUDAPESTA – PARLAMENTUL, AUGUST 2009 Aflat pe faleza Dunarii si cu intrarea prin Piata Kossut, monumentalul Parlament ungar, a carui constructie a durat 19 ani, se impune cu frumusetea sa neogotica, care abunda in dantelaria elementelor decorative,este opera planurilor lui Imre Steindl care f...

• Cetatea Buda

Postat 5 septembrie 2012 de narcisa810

CETATEA BUDA-BUDAPESTA,AUGUST 2009  Virful de cetate al Budei are o lungime de 1,5 km, o latime de 500m in locul cel mai lat si se afla la 180 m deasupra nivelului marii. In secolul al XIII lea regele Bela  a construit o cetate pe munte stabilindu si resedinta aici contribuind in acest fe...

• Budapesta, croaziera by night

BUDAPESTA - CROAZIERA BY NIGHT Turist fiind in Budapesta,indiferent din ce colt al lumii ai veni, ti se ofera ocazia sa vezi cum straluceste Budapesta noaptea cu prilejul unei plimbari cu vaporasul pe Dunare timp de o ora. Batrinul fluviu constituie un atu al Budapestei in care exista companii car...

• Budapesta, panorama

Postat 5 septembrie 2012 de narcisa810

BUBAPESTA –PANORAMA Turistul venit din Europa sau din orice alta tara din afara ei,va fi captivat de geografia extraordinara a Budapestei. Orasului ii confera o senzatie aparte muntii  Budei, cimpia Pesta, stralucirea apelor Dunarii care a despartit cindva cele doua mici orase de s...

• Budapesta, orasul celor noua poduri

BUDAPESTA, ORASUL CU NOUA PODURI / AUGUST 2009 Despartind  Buda de Pesta,Dunarea,a avut un rol istorit foarte important in viata orasului Budapesta. Fluviul margineste marginea sudica a insului Szentendre.Toate atractiile orasului demne de a fi vazute le vom gasi pe malurile Dunarii.Cele doua ...

• Budapesta,alt concert, alte impresii

Postat 18 august 2012 de mariscarlat

Concert Mark Knopfler. Cand? 12 mai 2008. Unde? Budapesta. Din nou Budapesta, se pare ca toti cantaretii importanti au oprire aici. De Romania nu au auzit? Lansez S.O.S. Nu gasesc amatori. Nu pot sa cred, vreau sa aud ‘Madame Geneva’s’ pe viu. Intamplarea face sa ma intalnesc pe mess cu un pri...

• ROGER WATTERS la Budapesta

Postat 17 august 2012 de mariscarlat

Imi doream sa vad Budapesta. Auzisem de frumusetea ei aristocratica, de cele noua poduri dintre care doua sunt cele mai renumite (Podul cu Lanturi si Erszebet) ce leaga Buda de Pesta si de frumusetea Dunarii noaptea scaldata in lumini. Prietena mea primeste intr-o zi (sfarsit de an 2006) un e-mail ...