Tipareste Lefkada

• Din numeroasele oferte de cazare din insula Lefkada , noi am ales pentru vacanta din vara trecuta sa ramanem in Vasiliky. Este o localitate mica, asezata in partea de sud a insulei, intr-un golf foarte frumos.

Vasiliky este legat de Lefkas,capitala insulei printr-o sosea care inconjoara insula,incat indiferent daca mergeam prin vest sau prin est,cam tot atat timp facem. In mijlocul insulei sunt muntii, iar la baza lor este asezata aceasta localitate despre care vreau sa va povestesc aici. Deci muntele aici era ca si-un fundal pentru o fotografie facuta din portul unde oprea fery-boatul care te poate duce in insula Kefalonia sau Ithaka.

Ne-am bucurat de un aer foarte reconfortant,aer de munte si aer de mare,care era foarte benefic nu doar pentru fetita noastra de aproape un an pe vremea aceea, cat si pentru noi, bucurosi ca am reusit macar pentru cateva zile sa scapam de zgomotul si poluarea din capitala.

Cand am sosit, am venit prin partea de vest si pana am gasit in Vasiliky Vila Santa Emelia, unde aveam rezervat, se si inserase deja , era in jurul orei 21. Dar, cu toate ca eram obositi din cauza drumului lung si a sofatului , ne-a impresionat foarte mult cum arata noaptea oraselul, cu zeci de luminite aprinse peste tot .

Mai ales ca soseau trecea pe langa mare si chiar printre mesele tavernelor in care turistii petreceau.Era inceputul lunii septembrie, dar era foarte cald si se simtea atmosfera de vacanta. Deci mi-a placut din prima clipa aici .Dimineata,cand am iesit pe balcon…am fost si mai bucurosi , pentru ca de aici puteam vedea si culoarea Marii Ionice,care era foarte aproape,doar trebuia sa trecem prin curtea hotelului din fata .

Despre Vasiliky,se poate spune ca este un mic orasel plin de viata.Sau ca este paradisul wind-surferilor din insula Lefkada.Acest golf este de o frumusete rapitoare,mai ales dupa amiaza cand vezi fluturand peste tot panzele barcutelor turistilor britanici ,care predomina foarte mult,veniti aici la Clubul de wind-surf sa invete sau sa-si exercite aptitudinile acestui sport deosebit.

In Vasiliky, chiar la vreo 500 de m de vila noastra era si un centru de inchirieri de masini, scutere, Atv-uri, la preturi destul de bune. Stiind ca intr-o insula nu te poti multumi doar sa stai intr-un singur loc si sa lenevesti pe o plaja (si nicidecum nu era genul meu), am optat pentru a merge in Lefkada cu masina personala.

Intr-o zi ne-am hotarat sa inchririem un ATV,pentru fiul nostru si pentru mine si am plecat cu el pe munte.A fost o experienta interesanta si palpitanta , mai ales finalul, atat ne-am tot plimbat pana am ramas fara benzina!

La Agiofili, renumita plaja din golful cu acelasi nume, poti ajunge din Vasiliky in mai multe moduri:pe jos,intr-o drumetie pe o cararuie pe unde mai trec si masinile, cu vaporasul , cu masina , scuter,sau ATV.

Tot in sud un alt obiectiv turistic foarte cautat este Farul sau Cape Dukato,la care se poate ajunge pe o sosea destul de buna sau il poti admira din croaziera . Plaja in Vasiliky nu este prea grozava,daca e sa o compare cu restul paljelor din insula, dar ne era aproape si in zilele cand aveam putin liber si nu mai plecam in alta parte ne multumeam si cu ea. Are sezlonguri si umbrele si este in general cu nisip si pietricele.Nu era aglomerata in perioada cand am fost noi.

Despre tavernele din Vasiliky pot spune ca erau in numar foarte mare,comparativ cu alte statiuni din insula.Peste tot lucrau o multime de romani.Erau foarte bine aprovizionate,meniul principal era format in general din peste si fructe de mare.Toate la malul marii, iar langa mal erau barcile pescarilor.Se putea cumpara peste proaspat si de la ei,aveau foarte multe feluri ,pretul incepea de undeva de pe la 5 euro , pana la 20 de euro.

Cand ieseam seara la plimbare ne opream de obicei in micul port,unde vine fery-boatul din Kefalonia si Lefkada sunt 2-3 curse pe zi, niciodata foarte aglomerate.

Tot aici am observat cateva yachturi si foarte multe barcute cu care se mai poate face transfer privat la plaja Agiofili .

Cel mai mare magazin din oras este Euromarketul,cu produse de toate felurile,la un pret bun. In rest magazine de suveniruri, multe cu articole de plaja, bijuterii, carti,chiar si-o carmangerie am observat.Comparativ cu alte localitati din insula,pot spune ca dupa Lefkas si Nidri, locul 3 l-ar ocupa Vasiliky.

In oras numarul locurilor de cazare este destul de mare,orasul s-a extins,observand o multime de studiouri noi,majoritatea cu 2 etaje,multe vile si hoteluri. Exista si un camping.Tot aici am putut admira si o frumoasa biserica din piatra.

La malul marii sunt multe banci,pe care te poti odihni,fantani arteziene,statui si taverne chiar la mal.Seara felinarele se aprind si dau un aer boem acestui loc. E un loc din care nu-ti vine sa mai pleci. Dar mai preSus de toate este prezent si acolo,la mal,steagul Greciei ,in cele doua culori alb si albatru,de care-mi este deja dor.

De obicei, seara se si aglomereaza.Surferii obositi de peste zi din lupta cu vantul si valurile albastre ies la plimbare si isi incheie ziua la cate o taverna.

Am facut o alegere excelenta alegand cazarea in Vasiliky. Mi-a placut la nebunie imaginea Muntelui Elati care ne veghea fiecare miscare,drumul care serpuia printre mesele de la taverne si golful cu panzele colorate ale surferilor.

Dar si Lefkada ne-a incantat peste masura,mai ales partea vestica cu apa incredibil de albastra si valurile ei mari.M-am hotarat sa scriu acest review in speranta ca le va fi de folos celor care nu sunt hotarati ce statiune sa aleaga din acesta insula ,pentru urmatoarea vacanta in Grecia.

Informatii utile
    • Cat costa - Depinde de buzunarul si dorintele voastre.
    • Recomandari - Recomand a se petrece un concediu aici .
    • Transport local - Se ajunge dupa aproximativ 15 ore de condus.